A hadsereg készenléti állapotba került az üzemanyag-válság enyhítése érdekében

A hadsereg kész részt venni a napok óta zajló üzemanyag-krízis kezelésében. Akár 150 katonai sofőr kész segíteni a szállításban.

Az üzemanyag iránti kereslet megnövekedésére a Brexit óta tapasztalható teherautó-sofőr hiányra vezethető vissza. Az elmúlt időszakban ez a hiány számos problémát okozott több iparágban, például az élelmiszer beszállításban is.

A kormány véleménye szerint az emberek szükségtelenül vásárolják fel az üzemanyagot, így rendkívül hosszú sorok alakultak, nem egy kútnál kifogyott az üzemanyag.

Kwasi Kwarteng üzleti titkár szerint a hadsereg készenléti állapotba helyezése „észszerű és elővigyázatossági lépés”.

„Szükség esetén a katonai személyzet bevetése ideiglenes intézkedésként további kapacitást biztosít az ellátási lánc számára, hogy megkönnyítse a lokális üzemanyag-kereslet megugrása okozta nyomást” – mondta.

A BBC politikai szerkesztőhelyettese, Vicki Young elmondta: úgy tájékoztatták, hogy kezdetben 75 katonai sofőr lesz készenlétben, szükség esetén ezt felemelik 150 főre és ugyan ennyi támogató személyzetet is biztosítanak.

Azonban a katonai sofőröknek szükségük van egy plusz képzésre, ami akár napokba is telhet.

Huw Merriman, konzervatív képviselő úgy nyilatkozott, hogy a hadsereg felkészítése jó példa arra, a kormány mennyire igyekszik minden eszközzel segíteni, a katonaság pedig végső megoldásként remek ötlet, ha a következő pár napban nem stabilizálódna a helyzet.

Merriman azonban azt mondta a BBC Radio 4 Today című műsorában, hogy az iparnak el kell magyaráznia, hogyan tervezte a hosszú távú sofőrhiány orvoslását anélkül, hogy a kormánynak folyamatosan közbe kellene avatkoznia.

„Ezek a problémák évek óta fennállnak, mert a sofőr átlagéletkora 55 éves, nyugdíjba vonulnak, és az iparág nem tette vonzóvá ezt a munkát. Túl sokáig rosszak voltak a munkakörülmények, és azok, akik ezt hajlandóak voltak elviselni, külföldről érkeztek.

Szerinte a Brexit közre játszik abban, hogy a külföldi sofőrök számára most vonzóbb lett az otthonukhoz közelebb dolgozni.

A kormány engedélyezte a speciális vezetői engedélyek kiterjesztését is, amelyek lehetővé teszik a járművezetők számára, hogy árukat, például üzemanyagot szállítsanak.

A szeptember 27. és december 31. között lejáró ADR -engedélyek érvényességét 2022. január 31 -ig meghosszabbítják, frissítő képzés vagy vizsga nélkül.

A vezető üzemanyag-szállítók, köztük a BP és a Shell, igyekeztek megnyugtatni a közvéleményt, hogy az ellátás a forrásnál változatlan marad – a nyomás várhatóan hamarosan enyhül.

„Mivel sok autóban a szokásosnál több üzemanyag van, azt várjuk, hogy a kereslet az elkövetkező napokban visszatér a normális szintre, enyhítve ezzel a nyomást az üzemanyagtöltő állomásokra nézve” – írták közös közleményükben.

Az orvosok, ápolók, börtönszakszervezetek és a gondozók azt kérték, hogy elsőbbséget kaphassanak a töltőállomásoknál, mivel nekik kiemelten fontos, hogy el tudjanak jutni munkahelyeikre.

Az Egyesült Királyság Otthonápolási Szövetsége közölte, hogy több otthonápolási beteg hiába várta az ápolókat, mert azok az üzemanyag állomásokon várakoztak.

Unison felszólította a minisztereket, hogy sürgősségi jogkörök alkalmazásával „jelöljenek ki üzemanyagtöltő állomásokat kizárólag a kulcsmunkások számára”.

Dr. Julia Grace Patterson, az EveryDoctor kampánycsoport vezérigazgatója elmondta, hogy egyes orvosok nem tudtak dolgozni, mert nem volt elég üzemanyaguk, és nagyon aggódnak amiatt, hogy ennek milyen következményei lehetnek a betegek biztonságára.

A kormány ideiglenesen mentesítette a tüzelőanyag-ipari vállalatokat a versenyjog alól, lehetővé téve számukra, hogy együttműködjenek a kínálatnak a leginkább rászoruló területeken történő megcélzásában.

Karácsony estéig tartó ideiglenes vízumokat is bejelentettek 5000 külföldi üzemanyag-tartályhajó és élelmiszert szállító teherautó-sofőr, valamint 5500 baromfit szállító dolgozó számára.

Richard Walker, az Izland szupermarket ügyvezető igazgatója azonban azt mondta a BBC Two Newsnight című műsorának, hogy a vízumok csak október közepén kezdődnek, és hozzátette: „Nem tudom, ki hagyná fel a teljes munkaidős állását Európában mindössze néhány hét miatt. ”

Közel egymillió, nehéz tehergépjárművek vezetésére jogosult sofőrt bátorítanak arra, hogy csatlakozzanak az ágazathoz, és várhatóan mintegy 3000 újonc vesz majd részt rövid, intenzív vezetési tanfolyamokon.

Az olyan tényezők, mint a Brexit, a járvány, a fizetési szintek és az elöregedő munkaerő, mind hozzájárultak a teherautó -sofőrök hiányához.

Miután az Egyesült Királyság kilépett az Európai Unióból, sok európai sofőr visszatért szülőföldjére, vagy úgy döntött, hogy máshol dolgozik.

A járvány sok külföldi sofőrt is hazatérésre késztetett, és hatalmas lemaradáshoz vezetett a nehéz tehergépjárművek vezetői vizsgáin. Az EU országaiban, köztük Németországban és Lengyelországban is tapasztalható sofőrhiány.

Forrás: BBC.com

5/5 - (224 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.