A szállítási krízis nyomás alá helyezi Johnson-t

Bár a hadsereg már a benzinkutak rendelkezésére áll, az üzemanyag-krízis nem fog megszűnni Nagy-Britanniában – az ipar legnagyobb bánatára. Boris Johnson miniszterelnök kijelentette, hogy ezek az új Brexit utáni gazdaság szülési fájdalmai.

Ha szállítási nehézségekről és üzemanyaghiányról van szó, a brit kormány nagy előszeretettel hivatkozik arra, hogy nem csak Nagy-Britanniában hiányzik 100 000 teherautó-sofőr, hanem más európai országban is hasonló problémákkal és következményekkel küzdenek.

De ez egyszerűen nem igaz, világosította fel adásában Andrew Marr, a BBC moderátora, Boris Johnson miniszterelnököt: „Beszéltünk a benzinkutak szövetségeivel Franciaországban, Lengyelországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban. Egyetlen EU-tagállamnak sincsenek ilyen jellegű problémái, mint nekünk, még Észak-Írországnak sem. Vajon miért?“ Johnson azzal próbált magyarázkodni, hogy ennek a különleges kereslethez lehet köze.

„Ezek nem pánikszerű vásárlások“

A kormány általi hibáztatás, mely továbbra is azzal vádolja a médiákat, hogy tudósításaikkal pánikot szítottak és az embereket áruhalmozásokra biztatták a benzinkutaknál, David Charmon-t, aki egy benzinkút tulajdonosa, kifejezetten dühíti.

A kenti West Malling-ban található benzinkútja az elmúlt héten a megszokott üzemanyag mennyiségnek csak a felét kapta meg. És bár a hét végén a hadsereg személyzete gyakorlatképpen már szállított üzemanyagot a töltőoszlopokhoz, tankjai ismét üresek. „Ezek nem pánikszerű vásárlások. Az emberek hosszú ideig vártak és már egyszerűen nincs benzinjük, hogy eljussanak a munkahelyükre“, mondta.

Az autókat beosztottaival együtt gyakran végig kell tolniuk a sorokon a töltőoszlopokhoz, mert a tankjuk üres. Vállalkozása az utóbbi hónapokban éppen hogy fenn tudott maradni. „A teherautó-sofőrök hiánya miatt tankjainkban nem tudtuk tartani a megszokott két napra elegendő tartalékot, és mikor a helyzet átbillent, nagyon gyorsan vált nagyon kritikussá.“

A húsfeldolgozó ipar az állatok kényszerű levágása miatt panaszkodik

A mai naptól kezdve a katonaságot is bevetették, hogy segítsen az üzemanyag-ellátásban. A helyzet más szektorokban is kritikus. A bevásárlóközpontokban továbbra is utánpótlási problémák vannak. A húsfeldolgozó ipar arra figyelmeztetett, hogy a következő hetekben disznók tízezreit kell letaglózni és elégetni, mert nem tudják elszállítani őket a vágóhidakra és mert ott ezen kívül hiányoznak a dolgozók és a hentesek.

“Még soha nem éltük át egészséges állatok ilyen mértékű kényszerű levágását. Ez kész katasztrófa, a mezőgazdák el akarják látni az országot élelmiszerrel és eközben szigorú előírásoknak kell megfelelniük. Itt gyors megoldásra van szükség”, mondta Minette Batters az “NFU” nevű mezőgazdasági szakszervezettől.

A kormány meg akarja emelni a fizetések szintjét

Boris Johnson miniszterelnöknek ezzel kapcsolatban semmi más nem jutott az eszébe, mint hogy kijelentse, hogy az élelmiszeriparban valóban meg szokták ölni az állatokat. A kormány most bizonyos szektorok esetében meghatározott ideig érvényes átmeneti vízumokat akar kiadni az EU-ból érkező munkaerők számára. A Brexitet követő szigorított bevándorlási politika általános lazítását viszont Johnson elutasította: Nem akarják a rosszul fizetett munkaerőket ismét ellenőrizetlenül beengedni az országba.

Ehelyett meg akarják emelni a fizetések szintjét és át akarják alakítani a brit gazdaságot. “A fizetéseink tíz éve stagnálnak. Az emberek többet akarnak keresni, hogy javíthassák az életszínvonalukat. A Brexit-tel pontosan ezt választották”, mondta az egykori gazdasági miniszter Andrea Leadsome a konzervatívak pártgyűlésén Manchesterben. A fizetések most emelkednek, a vállalatok pedig befektetnek. “Ez nagyon jó és új munkahelyeket fog létrehozni.”

Forrás: tagesschau.de

4.9/5 - (129 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.