A legfrissebb adatok szerint immár második éve a Wizz Air a legrosszabb légitársaság, ami a Nagy-Britanniából induló járatok késéseinek hosszát illeti. A társaság induló járatai 2022-ben átlagosan 46 perc és hat másodpercet késtek.
Ez a statisztika a Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) adatainak az elemzésén alapul. Az eredmény azért is elkeserítő, mert ez az eredmény háromszor annyi volt, mint egy évvel korábban, és a légitársaság már akkor is az utolsó helyen végzett a pontosság tekintetében.
A Wizz Air rövid távú járatokat üzemeltet olyan brit repülőterekről, mint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Gatwick, Luton, Liverpool és Bristol.
Az elemzés során a több mint 2500 járatot üzemeltető légitársaság brit repülőterekről induló összes menetrend szerinti és charterjáratát figyelembe vették, míg a törölt járatokat kihagyták az elemzésből. Az összes járat átlagos késése 23 perc volt.
A Wizz Air után a második helyen a Tui végzett 40 perc 18 másodperces átlagos késéssel, a harmadik pedig a Qatar Airways 31 perc 48 másodperces késlekedéssel.
A legjobb teljesítményt a Norwegian Air Shuttle érte el, mindössze 13 perc 42 másodperces átlagos késéssel.
Május és június volt a legrosszabb hónap a pontosság szempontjából, mivel a légiközlekedési ágazat nem tudott elegendő személyzetet felvenni és kiképezni, hogy megbirkózzon a Covid-19 brit utazási szabályok megszűnését követően megugró üdülési kereslettel.
Rory Boland, a Which? Travel című folyóirat szerkesztője: „Ezek a számok aggasztóak, de nem lepik meg az utasokat, akiknek évek óta el kellett viselniük a légitársaságok silány bánásmódját.”
A CAA-nak lehetőségei vannak a légitársaságokkal szembeni végrehajtási intézkedések megtételére, de a bírósági ügyek lezárása általában több évig tart.
A szabályozó hatóság nagyobb hatáskörökkel való felruházására irányuló kormányzati javaslatokról 2022 elején konzultáltak, de nem történt változás.
Paul Smith, a CAA fogyasztóvédelmi igazgatója azt állította, hogy tavaly „túl sok utasnak kellett kiábrándító mértékű késésekkel szembenéznie”.
„A CAA rendszeresen kért erősebb fogyasztói jogérvényesítési hatásköröket, beleértve a légitársaságok bírságolásának lehetőségét” – mondta.
„Ha a dolgok rosszul mennek, elvárjuk, hogy a légitársaságok proaktív módon tájékoztassák az utasokat a járat indulásának problémáiról, illetve az őket megillető jogokról, továbbá időben nyújtsanak támogatást és segítséget. Már felvetettük a Wizz Airrel kapcsolatos aggályainkat, és szorosan együttműködünk a légitársasággal annak érdekében, hogy javítsuk az eredményeket.”
Tavaly a Wizz Air heves ellenállást váltott ki a pilóták szakszervezetétől, miután a vezérigazgató, Jozsef Varadi azt mondta, hogy a személyzetnek „plusz mérföldet” kell megtennie fáradtság esetén is, hogy a légitársaság elkerülhesse a járatok törlését.
A Wizz Air nem válaszolt a PA hírügynökség kommentkérésére.
Forrás: BBC.com