Az EU főtárgyalója a Brexitet teszi felelőssé az üzemanyaghiány miatt

Michel Barnier az EU főtárgyalójaként vett részt a Brexit-tárgyalásokon és most még egyszer odacsap: A britek kénytelenek lesznek „szembenézni az EU-ból történt kilépés következményeivel“.

Michel Barnier, az EU főtárgyalója a Brexit-tárgyalásokon, összefüggést lát Nagy-Britannia üzemanyag-krízise és az ország kilépése között az európai belpiacról. Miután ezt szóba hozták előtte, Barnier ezt mondta a BBC-nek: „Legfontosabb tőkénk a belpiac, ennek pedig alapvető része a munkavállalók mozgásszabadsága.“ Nagy-Britanniának most szembe kell néznie az EU-ból történt kilépés következményeivel. „Felfoghatatlan döntés“ volt, hogy elhagyták a belpiacot, mondta Barnier a továbbiakban.

Nagy-Britanniában jelenleg sok benzinkút bajban van. Ennek az oka a teherautó-sofőrök hiánya, ami már a bevásárlóközpontok polcain tátongó hézagokhoz is vezetett. Mióta az elmúlt héten a sofőrhiány következtében néhány benzinkútnak be kellett zárnia, pánikszerű vásárlásokat lehet tapasztalni. A benzinkutak előtt kígyózó sorok képződnek.

Az embereket hétfőn több kőolajvállalat is felszólította, hogy fejezzék be a pánikszerű benzinvásárlást. Az országban elég üzemanyag van. Ami őket illeti, abból indulnak ki, hogy a benzinkutakra nehezedő nyomás az eljövendő napokban csökkenni fog, mert sok autót már teletankoltak.

Kwasi Kwarteng gazdasági miniszter azt mondta, hogy a kereslet az elkövetkező napokban vissza fog térni a normális szintre. Ezzel együtt az lesz a helyes, ha megteszik a szükséges előkészületeket. „Amennyiben szükséges, a katonai személyzet bevetése fogja a szállítási láncokat átmenetileg további kapacitással ellátni, hogy a kereslet helyileg behatárolt kilengései által okozott nyomást csökkentse“, mondta Kwarteng.

Az új vízumokkal együtt is megmarad a teherautó-sofőrök hiánya

Az akut hiányt valószínűleg azok a vízumok sem oldják meg, melyeket egy bizonyos időszakra állítanak ki az európai kontinensről érkező szakemberek számára. A Brexitet követően 14 000 olyan sofőr veszítette el a további munkaviszony alapját, akik az EU-tagállamokból érkeztek. „Az európai kontinens munkapiaca ezeket a munkavállalókat örömmel fogadta – egy az Egyesült Királyságban esedékes újabb munkaviszony szempontjából ők már elvesztek“, mondta Frank Huster, a szállításért és logisztikáért felelős országos szövetség ügyvezető igazgatója.

Nagy-Britannia földrajzi helyzete, mint szigetország, még jobban kiélezi a problémát. „Ezért nem kell az elkövetkező időszakban Németországban és az EU-ban hasonló ellátási nehézségekre számítani“, mondta Huster. A növekvő szakemberhiány viszont itt is egyre inkább nyomás alá helyezi a logisztikai ágazatot és a szállítási láncokat. „Az életkorából adódóan évente 35 000 teherautó-sofőr adja fel az alkalmazotti viszonyt csak Németországban“, mondta a szakértő. „Csak 15 000 új jelentkező követi őket, akik közül sokan nem fejezik be a hivatásos gépkocsivezetői képzést.“

Forrás: spiegel.de

4.9/5 - (176 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.