Az Egyesült Királyság pénzügyi szabályozó hatósága arra figyelmeztetett, hogy egyre több csaló adja ki magát a felügyelet dolgozójának.
A Financial Conduct Authority (FCA) közölte, a csalók célja, hogy rávegyék az embereket pénz vagy érzékeny információk, például PIN-kódok és jelszavak átadására.
A nyilvánosság idén eddig több mint 7700 ilyen típusú átverést jelentett az FCA kapcsolattartó központjának. Az ilyen típusú csalásokról szóló bejelentések száma 2021 óta több mint kétszeresére nőtt – közölte az FCA.
Hozzátették: a csalók gyakori taktikája, hogy azt mondják az embereknek, kártérítéssel tartoznak nekik, majd banki adatokat vagy feldolgozási díjat kérnek a kifizetés megszervezéséhez.
Az FCA azt mondta, hogy nem lép ilyen módon kapcsolatba az emberekkel, és hogy akitől személyes adatokat kérnek, tegye le a telefont, vagy hagyja figyelmen kívül az e-mailt.
Steve Smart, az FCA végrehajtási ügyvezető igazgatója azt mondta: akik attól félnek, hogy csaló kereste fel őket, ellenőrizzék az FCA honlapját – írja a BBC.
A „trend” egyébként Magyarországon is terjed: itt olvashatnak arról, hogy verhetik át a rutinosabbakat is, illetve, hogy miként védekezhetünk a csalók ellen.
Fotó: iStock