Jelentősen növelte a forgalmát és a nyereségét az alkoholos italok egyik legnagyobb nemzetközi forgalmazója, a londoni központú Diageo a júniusban zárult üzleti évében – közölte a cég az MTI-vel.
A nettó árbevétel 10,7 százalékkal nőtt és elérte a 17,1 milliárd fontot (több, mit 7750 milliárd forint) A működési nyereség 5,1 százalékkal emelkedett, ami 4,6 milliárd fontot (csaknem 2092 milliárd forint) jelent.
Az akvizícióktól megtisztítva az árbevétel 6,5, a működési nyereség 7,0 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.
A prémium kategóriás márkák 57 százalékkal járultak hozzá az összesített organikus árbevétel-növekedéshez.
Régiók szerint Európában és az ázsiai, csendes-óceáni térségben kétszámjegyű növekedést ért el a társaság, az észak-amerikai piacon stabil teljesítményt nyújtott, miután az amerikai ipar a pandémia után tovább normalizálódott.
„A kihívásokkal teli környezetben a pénzügyi eredmények a cég előzetes eredményvárakozásaival összhangban teljesültek. A hatékonyságnövekedés mellett a hosszútávú, fenntartható növekedésre koncentrál a társaság” – idézte a közlemény Debra Crew vezérigazgatót.
A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 ezer munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte.
Portfóliójában olyan kiemelkedő márkák szerepelnek, mint például a Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray és Guinness. Magyarországon 18 éve van jelen a cég, termékeinek hazai forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt.
A vállalatot a Londoni Értéktőzsdén (DGE) és a New York-i tőzsdén (DEO) is jegyzik.
Fotó: iStockphoto