A brit kormány bejelentette, hogy 2025. március 2-tól az angliai szabályozott vasúti jegyárak 4,6%-kal emelkednek, míg a legtöbb vasúti bérlet ára 5 fonttal nő.
Bár a Pénzügyminisztérium szerint ez az elmúlt három év legalacsonyabb emelése, és az áremelkedés csak Angliára vonatkozik, a Campaign for Better Transport szerint a döntés „csapás” a közlekedésre támaszkodó, különösen az alacsony jövedelműek számára. A csoport úgy véli, hogy az üzemanyag-adó befagyasztásával egy időben bevezetett jegyáremelések „rossz üzenetet” küldenek, mivel a klímaváltozás és a légszennyezés kezeléséhez elérhetőbbé kellene tenni a tömegközlekedést – tájékoztatott a BBC.
A Rail Partners, a magán vasúti szervezetek érdekképviselete, arra figyelmeztetett, hogy a kormánynak a vasúti tarifákat úgy kellene beállítania, hogy az embereket inkább vonatozásra ösztönözze. Andy Bagnall vezérigazgató szerint „a fő cél az utaslétszám növelése kell legyen, nem pedig a jelenlegi utasok terheinek növelése”.
A költségvetésben egyéb emelések is szerepeltek: a tőkenyereség-adó alapkulcsának emelése, a vállalkozások társadalombiztosítási hozzájárulásának növelése, valamint az egyutas buszjegyek maximális árának 2 fontról 3 fontra való emelése. Reeves ugyanakkor megerősítette a minimálbér növelését, az üzemanyag-adó csökkentésének további egy évre szóló fenntartását, és több vasúti infrastruktúra-projekt, köztük a HS2 londoni Euston állomásig tartó szakaszának finanszírozását is.
A költségvetési bejelentések politikai vitákat váltottak ki. Rishi Sunak konzervatív pártvezető úgy véli, hogy „országunk történelmében soha nem voltak magasabbak az adók, mint most a Munkáspárt kormányzása alatt”, míg Rachel Reeves munkáspárti pénzügyminiszter azzal vádolta a torykat, hogy 22 milliárd fontos „fekete lyukat” hagytak a közpénzügyekben.