Részeg nézők hányását és használt óvszereket találtak a nézőtéren, és mentőt is kellett már hívni verekedés után vérző nézők miatt. A vezető West End-i színházak dolgozói a Sky Newsnak elmondták, a közönség elfelejtett viselkedni, és azt állítják, a támadások és a bántalmazás mindennapos jelenség.
Egy színházi dolgozó – aki attól félt, hogy ha beszél, az az állásába kerülhet – azt mondta, aggódik amiatt, hogy egyes színházak felső vezetése a profitot a biztonság elé helyezi. Elárulta: annak ellenére, hogy egész életében szerette a színházat, a COVID-járvány után a munkája elviselhetetlenné vált.
„Egy alig 157 centiméter magas, huszonéves hölgy ismerősömet egy több, mint kétméteres férfi arcon ütött.”
Azt is mesélte, hogy egy későn érkező férfi őt is bántalmazta, aki nem fogadta el, hogy a műsor megfelelő pillanatára kell várnia, hogy elfoglalhassa a helyét.
„Elmozdultam az ajtók elé, ő pedig gyakorlatilag a falhoz csapott, majd besétált és kib****** idiótának nevezett, amiért a munkámat végzem… A biztonságiak kihozták és bocsánatot kértek tőle, de megengedték neki, hogy megnézze a műsort. Bántalmaztak, megrázott a dolog, de ez már mindennapos tapasztalat a West Enden.”
Számtalan példát hallani arról, hogy a közönség tagjai rendszeresen részegek és tiszteletlenek, egy másik dolgozó a Sky Newsnak meg is mutatta az egyik színházi csoport belső incidensjelentését.
„Hetente legalább egyszer meg kell kérnünk bizonyos embereket, hogy távozzanak. Rengetegen jönnek el a színházba, mely varázslatos élmény számukra, de van az embereknek ez a kisebbsége, akik elfelejtették, hogyan kell viselkedni” – magyarázta.
A dolgozók elmondták, hogy az incidensek gyakoribbak a zenegépes musicaleknél, amelyek egyértelműen a legény- és leánybúcsúztatóknak ajánlják jegyeiket „fergeteges estét hirdetve”.
„Behozzák a tömeget, akik pénzt költenek. A bárban vannak speciális ajánlatok, ez jó pénz a lezárások után… Táskaellenőrzést, jegyellenőrzést kell végeznünk a műsor kezdete előtt, a helyükre kell vinnünk őket, de mindenki a bárba akar menni. Volt, hogy az ottani személyzettel kiabáltak, és szörnyű bántalmazások történtek.”
Egy másik színházi dolgozó elmesélte, hogy a közönség tagjai mennyire kevéssé törődnek ezzel.
„Bevezettem az illetőt az előcsarnokba, és elmagyaráztam neki, hogy panaszokat kaptunk a hangoskodásukra, hogy e-cigit szívnak, mire azt válaszolta: »Na és?«”
Stephen Schwartz zeneszerző – aki több mint öt évtizede dolgozik a színházi életben, számtalan Broadway- és West End-slágeren dolgozott a Godspelltől a Wickedig – októberben a Sky Newsnak nyilatkozva arról beszélt, hogy a mobiltelefonok is egyre nagyobb problémát jelentenek.
„Bosszantó, hogy telefonálnak… Az ember legszívesebben azt mondaná nekik, hogy menjetek ki az előcsarnokba, írjatok SMS-t, és hagyjátok, hogy a többiek folytassák, és nézzék az előadást!”
A színházi szakszervezet, a BECTU nemrégiben felmérést készített. A válaszadó 15000 színházi dolgozó mintegy 90 százaléka azt mondta, hogy rendszeresen szemtanúja rossz viselkedésnek. A válaszadók fele azt felelte, hogy emiatt a felmondáson gondolkodik.
A BECTU vezetője, Philippa Childs szerint a hallott történetek némelyike egészen hihetetlen.
„A dolgozókat erőszakkal fenyegették meg, azt mondták, hogy valaki várni fog rájuk a színház előtt az este végén… Az eredmények valóban sokkolóak voltak, és azt mondtuk a színházaknak, hogy lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy biztosítsák a személyzetük védelmét.”
Bár Childs szerint érthető, hogy a színházak pótolni akarják a COVID-zárlatok során elvesztett bevételeket, azt biztosítaná, hogy a színházak ne bátorítsák az embereket arra, hogy ittasan érkezzenek. Hozzátette: a színházak nyitottak ki utoljára, így elkerülhetetlen, hogy több alkohol eladásával próbálják visszaszerezni az elmaradt bevétel egy részét, de szerinte ez is hozzájárul az erőszakhoz.
A Sky News által megkeresett színháztulajdonosok egyike sem kívánt nyilatkozni.
Fotó: iStock