Az angliai tanácsoknak a kormány új iránymutatása szerint figyelembe kell venniük a helyi lakosok álláspontját, mielőtt új, alacsony forgalmú városrészeket (low traffic neighbourhoods – LTN) vezetnének be.
Az LTN-kben a járművek nem használhatnak bizonyos lakóutakat. Az iránymutatás-tervezet szerint a tanácsoknak biztosnak kell lenniük abban, hogy az ilyen rendszereket a közösség nagy része támogatja. A Labour azzal vádolta a minisztereket, hogy megpróbálják megszabni a helyi közösségeknek, hogyan használják az utcáikat.
A közlekedési minisztérium által közzétett, idén nyáron hatályba lépő jogszabálytervezet azt javasolja, hogy a tanácsok szórólapokat dobjanak szét, online felméréseket végezzenek, és személyes találkozókat tartsanak, amikor a helyi tilalmi övezetek bevezetését fontolgatják. A helyi lakosok mellett a vállalkozásoknak és a mentőszolgálatoknak is jóvá kell hagyniuk a lépést.
Az LTN-ek gyakran táblákkal, valamint fizikai akadályokkal, például pollerekkel vagy ültetőkkel akadályozzák meg, hogy a forgalom egy adott útvonalon haladhasson. A felülvizsgálat megállapította, hogy az eszközök használata előnyökkel járhat, például a levegőminőség javulásával, de aggodalmakra adtak okot a fogyatékkal élő lakosokra gyakorolt hatásokkal, valamint a segélyhívó járművek késleltetésének kockázatával kapcsolatban.
A jelentés azt is megállapította, hogy az LTN-eket működtető helyi hatóságok rendszerenként átlagosan 36.459 bírságolási értesítést bocsátanak ki – az egyikben a bírságok száma meghaladta a 170 ezret. A felülvizsgálat kimutatta, hogy a lakosoknak csak 13 százaléka válaszolt a helyi határátkelőhelyekkel kapcsolatos tanácsi tervezési konzultációkra, és 18 százalékuk érzi úgy, hogy véleményük befolyásolta a tanácsi döntést.
Az új iránymutatás szerint a helyi támogatás elmaradása befolyásolhatja a jövőbeli közlekedési finanszírozást.
A tanácsok külön tájékoztatást kaptak arról, hogy csak bizonyos területeken, például az iskolák előtt kellene bevezetniük a 20 mérföld/órás sebességkorlátozást.

Mark Harper közlekedési miniszter szerint ez azt mutatja, hogy a kormány az autósok oldalán áll.
„Azt akarjuk, hogy a helyi lakosok hallassák a hangjukat, és minden közlekedési tervnek meg kell szereznie azok beleegyezését, akiket érint. A jól átgondolt rendszerek, mint például az iskolák előtti 20 mérföld/órás sebességkorlátozás biztonságosabbá tehetik az utakat, de most magasabbra tesszük a lécet, hogy a közlekedési rendszerek a közösség minden tagjának javát szolgálják” – mondta.
A Helyi Önkormányzatok Szövetsége szerint a kis forgalmú városrészek népszerűek, mivel csökkentik a forgalmat, biztonságosabbá teszik a környéket, mivel több embert ösztönöznek a gyaloglásra vagy kerékpározásra, és javíthatják a levegő minőségét.
„A tanácsok már most is konzultálnak minden lakossal és vállalkozással, hogy megtalálják a legjobb megoldásokat a torlódások enyhítésére és a levegőminőség javítására mindenki számára.”
Louise Haigh parlamenti képviselő, a Munkáspárt árnyék közlekedési minisztere szerint az iránymutatás közzététele „egy otromba és kétségbeesett kísérlet arra, hogy eltereljék az emberek figyelmét egy olyan kormányról, amelynek lába alól kicsúszott a talaj”.
„Ez a folyamatos konzervatív káosz valós költségekkel jár a dolgozó emberek és a közszolgáltatásaink számára” – mondta, hozzátéve, hogy a Munkáspárt az autósok valódi prioritásai szerint fog cselekedni azáltal, hogy kezeli a gépjármű-biztosítási költségek emelkedését és az utakat bedugító forgalmat.
Az intézkedések a kormánynak a járművezetőkért szóló tervének részét képezik.
Forrás: BBC
Fotó: archívum