A kutatást megrendelő Citizens Advice karitatív szervezet vezérigazgatója szerint megdöbbentő a közel hatmillió embert érintő késések mértéke.
Dame Clare Moriarty a Royal Mail szigorúbb felülvizsgálatát sürgeti az elmúlt hónapban történt késedelmek miatt az Ofcom szabályozó hatóságtól – adta hírül a Sky News.
A Royal Mail úgy reagált: a 2022/2023-as év történelmük egyik legnagyobb kihívást jelentő időszaka, szolgáltatásaikat pedig sztrájkok és a személyzet távolléte, hiánya is befolyásolta.
Azok közül, akik késedelmet tapasztaltak, sokan azt mondták, olyan következményei voltak a kimaradásoknak, mint például egészségügyi vizsgálati időpontok elmulasztása, bírságok vagy számlák – időben történő – be nem fizetése.
Egy május 25. és június 5. között több mint 4000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a megkérdezettek közel minden harmadik (31 százalék) – ami az Egyesült Királyság egészére vetítve körülbelül 15,7 millió embernek felel meg – azt mondta, hogy tapasztalt már késedelmet levélben, míg 22 százalékuk azt, hogy csomagküldésben fordult elő késés.
A válaszadók 15 százaléka felelte azt, hogy komoly negatív következmények érték, fontos dokumentumok – például egészségügyi kontrollvizsgálatra való beutaló időpont – kézbesítése maradt el, vagy pénzbüntetési felhívások nem érkeztek meg, emelve ezzel a bírság mértékét.
A jótékonysági szervezet azt is közölte, a kutatásból kiderült, hogy a színes bőrűek közel sokkal nagyobb valószínűséggel (23 százalék) tapasztaltak negatív következményeket a levélkésés miatt, mint a fehér bőrű válaszadók (13 százalék).
Eközben a fogyatékkal élők több mint ötöde (21%) tapasztalt negatív következményeket levél késése miatt, szemben a nem fogyatékkal élők 13 százalékával.
A Citizens Advice jelentése azt követően készült, hogy a parlamenti képviselők nemrégiben bizonyítékokat hoztak fel arra: a Royal Mail előnyben részesítette a csomagokat a levelekkel szemben, és felszólították az Ofcomot, hogy több évre visszamenőleg vizsgálja ki ezt a kérdést.
„A Royal Mail késései még mindig megdöbbentőek, és a fogyasztókra hárulnak a következmények. A késedelmes postai küldemények évek óta problémát jelentenek, és ez egyre csak rosszabbodik” – mondta Dame Clare Moriarty.
Az RM szóvivője a következőképpen reagált:
„Elnézést kérünk minden olyan ügyfelünktől, akinek az életére hatással lehetett az ez évi teljesítményünk. Szolgáltatásunk minőségét jelentősen befolyásolta a régóta tartó munkaügyi vita, és egyes területeken a személyzet magas szintű távolléte is súlyosbította a helyzetet. A kiszolgálás minőségének javítása kiemelt prioritás, és már folyamatban van egy tervezet elkészítése.”
Az Ofcom sajtóreferense elmondta, értékelik majd a Royal Mail teljesítményét az éves kézbesítési célokhoz képest, ugyanakkor vizsgálják, hogy sikerült-e teljesíteniük a 2022/23-as elvárásokat. Hozzátette: komolyan veszik a szolgáltatás minőségét. Amennyiben megállapítják, hogy az RM nem teljesítette kötelezettségeit, megfontolhatják, hogy pénzbírságot szabjanak ki.
Fotó: Freepik, Pixabay