A járművezetőknek napi 12,50 font díjat kell fizetniük, ha nem megfelelő járművet vezetnek a zóna bármely pontján az ellentmondásos légtisztasági terv értelmében.
A 160 millió font értékű roncsautó-programot továbbra is minden londoni lakos igénybe veheti, járművenként legfeljebb 2000 fontot ajánlva fel. A programban a kisvállalkozások, egyéni vállalkozók és jótékonysági szervezetek is részt vesznek.
Az új zóna ellenőrzésére a Transport for London (TfL) közölte, hogy 2750 kamerát telepít London külső részén. Augusztus közepéig 1900 kamerát helyeztek ki, ami a tervezett teljes szám közel 70 százaléka.
Eközben a Met Police több száz bejelentést kapott arról, hogy a kamerákat megrongálták, több mint 300-at vandál módon tönkretettek vagy elloptak.
A TfL közlekedési stratégiáért és politikáért felelős igazgatója, Christina Calderato ragaszkodott ahhoz, hogy a közlekedési hatóság készen áll a bővítésre. Calderato azt is javasolta, hogy az emberek regisztráljanak a TfL honlapján található Auto Pay számlára, ahol a járművezetők automatikusan fizetnek, így soha nem kapnak PCN-t (büntető díjfizetési felszólítást).
Aki a zónában nem megfelelő autóval közlekedik, annak a 12,50 fontos díjat online vagy telefonon kell befizetnie, legfeljebb három nappal az utazás után. A fizetés elmulasztása esetén 180 font büntetést szabnak ki, amely 90 fontra csökken, ha 14 napon belül kifizetik.
Sadiq Khan a BBC Breakfastnek így nyilatkozott:
„Most már van egy igazán hatékony politikánk a légszennyezés csökkentésére. London központjában és a belvárosban bizonyítottan hatékony, de úgy gondolom, hogy a tiszta levegő jog, nem pedig kiváltság.”
A polgármester elmondta, hogy az elmúlt héten több mint 15.000 kérelmet nyújtottak be az Ulez roncsautó-programhoz.
A 2022-es bővítésről szóló bejelentés óta egyes politikusok és autósok ellenállásba ütköztek.
Öt konzervatív tanácsos a Legfelsőbb Bíróság elé vitte a politikát, de vesztettek, miután a bíró úgy ítélte meg, hogy a polgármester bővítési döntése hatáskörén belül volt.
Khan saját pártjának tagjai is vonakodtak támogatni a politikát, miután a Munkáspárt elvesztette az időközi választást Boris Johnson korábbi székhelyén, Uxbridge-ben és Ruislipben is.
Keir Starmer munkáspárti vezető akkor nem volt hajlandó megmondani, hogy támogatja-e az Ulez bővítését, és azt mondta a BBC-nek, hogy a polgármesternek el kellene gondolkodnia a politikán.
A konzervatívok polgármesterjelöltje, Susan Hall ígéretet tett arra, hogy visszafordítja az Ulez bővítését, ha 2024 májusában megválasztják polgármesternek.
Forrás: BBC