Túl jó, hogy igaz legyen az „All you can fly”?

Korlátlan repülés éves előfizetési díjért – új programot indított a Wizz Air, mellyel egyszeri fizetésért cserébe rendkívül áron foglalhatunk jegyeket a járataira. Aki sokat utazik, annak remek választás lehet.

Az „All you can fly” címmel indított rendszer azonban megosztotta a véleményeket. Néhányan dicsérték a 499 eurós (~426 font, 200.000 forint) program értékét az olyan úticélokra, mint például a Maldív-szigetek; mások azonban a diszkont légitársaság szolgáltatásait kifogásolták, és felidézték saját tapasztalataikat a késésekről, miközben megkérdőjelezték a program feltételeit.

A Wizz szerint a szeptembertől hatályos új tagság lehetővé teszi a törzsutasok számára, hogy pénzt takarítsanak meg, rendszeresebben látogassák meg barátaikat és családtagjaikat, és spontán módon látogassanak el a „járatlan” úti célokra.

Azt állítják, rendkívül kelendő az új szolgáltatás, de egyes ügyfelek rámutattak az általuk „csapdának” nevezett dologra. Azok, akik regisztrálnak, csak három nappal az indulás előtt foglalhatnak repülőjegyet, és járatonként körülbelül 10 eurós díjat kell fizetniük.

A járatok nem tartalmazzák a fej feletti csomagtérben elhelyezendő „trolley táskákat” vagy a feladott poggyászokat sem. És ami döntő fontosságú: a program csak 10 ezer főre korlátozódik. Ez attól is függ, hogy van-e még szabad hely.

A program hasonló az amerikai Frontier Airlines és a malajziai AirAsia által kínált rendszerhez.

Megéri?

Rory Boland, a Which? Travel szerkesztője azt tanácsolja az utasoknak, nézzenek a csábító címlapár mögé, hogy kiderítsék, valóban jó üzlet-e számukra.

„Ha a foglalási díjakat, a helyválasztási és poggyászköltségeket is hozzáadják, az utazók a költségek emelkedését tapasztalják majd, különösen, mivel több rövid időn belüli utazásra lesz szükség ahhoz, hogy az előfizetés eredeti költsége megtérüljön. Az is ironikus, hogy egy olyan légitársaság, amely azt állítja magáról, hogy Európa legzöldebb légitársasága, korlátlan repülésre ösztönzi a fogyasztókat” – mondja.

A magyar légitársaságnak az elmúlt évben számos akadállyal kellett szembenéznie, amelyeket az új rendszerrel talán sikerül áthidalnia. Júniusban a légitársaságot a PA hírügynökség hivatalos adatok elemzése alapján immár harmadik éve a legrosszabbnak nevezték a brit járatkésések tekintetében. Januárban pedig további 1,2 millió font kártérítést kellett fizetnie az ügyfeleknek, miután az iparági szabályozó hatóság beavatkozott a törölt járatok kezelése miatt.

A Wizz Air rámutat, hogy tavaly például 90 millió fontot fektetett be a működésébe és az ügyfélszolgálatba. Azt állítja, hogy az idei év első felében az Egyesült Királyságban közlekedő járatainak 1,8 százaléka késett több mint három órát, ami 50 százalékos csökkenést jelent a tavalyi évhez képest.

„Ingázóknak” jó

Simon Calder utazási szakértő úgy véli, hogy a rendszer egyes utasok számára jó üzlet lehet, másoknak viszont nem. Szerinte az előfizetési ajánlat olyan utazóknak szól, mint például az Egyesült Királyságban élő kelet-európaiak, akik rendszeresen hazautaznak, hogy meglátogassák a családjukat. Hozzáteszi, hogy a Wizz már más kedvezményes programokat is kínál.

„Az emberek számolgatni fognak. Én is megtettem, nekem nem igazán fog beválni” – mondta a BBC-nek.

Egyesek aggályokat fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy a rendszer a környezetet károsító repülésre ösztönözhet, de Calder úgy véli, hogy a hatás minimális lesz. Szerinte a légitársaság teljesítményét ért kritikák is túlzóak.

„Sok légitársasággal repülök, de ha időben akarok érkezni, általában a Ryanairrel utazom. A Wizz és az EasyJet is nagyjából ugyanolyan.”

Összességében azt mondja, a Wizz még mindig „tökéletesen ésszerű választás” azon több ezer utas számára, akik az „All you can fly” opciót választják.

A magyar cég – amely 53 országba repül – 62 millió utast szállított a március végéig tartó évben.

via BBC
Fotó: archív

4.8/5 - (172 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.