A gatyánkat is otthagytuk Füreden!

Avagy, mennyibe kerül egy kis délutáni eszem-iszom a Tagore sétányon?

Az elzárt csapból is az folyik, mennyire drága a Balatoni nyaralás, a lángos, meg a hekk, ezért utánajártunk, mennyi is az annyi, ha dorbézolnánk kicsit Balatonfüred legnépszerűbb sétányán! Friss hírek a Balatonról!

Induljunk a kályhától, vagyis, hogy leruccantunk Füredre kocsival. Parkolni gyakorlatilag lehetetlen, minden parkoló dugig van, így maradnak a szomszédos utcák. A vicc kedvéért csináljunk úgy, mintha mégis találtunk volna klasszikus parkolóban helyet, és már kezdhetjük is a számolgatást. Ugyanis, ha nem akarunk kilométereket sétálni a Tagore-ra, akkor csak fizetős parkoló áll rendelkezésre. Ezek 0-24 fizetősek, uszkve 300 forint/óra. Ha egy laza délutáni kirándulás a cél, akkor bizonyára nem kapkodunk, így érdemes alsó hangon 3 órányi díjat bedobni az automatába. Cirka egy ezres már ugrott is.

Megnéztük, mi is a felhozatal kaja-fronton. Ha oda vagyunk a hamisítatlan fapados-faasztalos-kockásterítős feelingért, akkor több lehetőségünk is van, egymást érik ugyanis a kisebb kajáldák. A menü gyakorlatilag a szokásos balcsis falnivaló: akad lángos, hekk, sültkolbász, hamburger, pizza, minden, ami a parton elvárható. De találtunk olyan büfét is, ahol kapható bableves, gulyásleves, sőt lecsó is.

A lángos hozza az elvárt Balatoni életérzést, bár a teljes repertoárt nem ettük végig, a helyek többségében egy sajtos-tejfölös lángos 1200-1500 forint között mozog. A lecsó egy kistányérral 1500, cserébe kapunk hozzá legalább három szelet kenyeret. A pizzák ára nagyjából 1500-tól kezdődik és 2300 forint körül csúcsosodik ki.

A teszt kedvéért beültünk a családdal az egyik büfébe, két gyerek, két felnőtt: három sajtos-tejfölös lángos, egy tál lecsó és négy fél literes üdítő volt a menü, a végösszeg 7500 jó magyar forint.

Eddig tehát parkoltunk, ettünk egyet és már 8500 forintot hagytunk a sétányon.

Azoknak, akiknek a talponálló stílus nem jön be, a Tagore-n több klassz étterem is rendelkezésére áll. Kíváncsiságból megnéztük az étlapot és a következőket tapasztaltuk:

A két gyerek esetében szinte esélytelen, hogy a bolognai spagettin kívül bármit megegyenek egy étteremben, ez az ő esetükben 2800 forint/gyerek lenne. Ha felnőttként mondjuk ennénk egy levest, azok árai 1500-3300 forint között mozognak. Egy fogasfilé rántva, körettel nagyjából 4500-5000 forint, míg egy klasszikus, méretes bécsi szelet szintén körettel, 3800-4000 forint körül kapható.

Ez a menü gyors számolás után 4 főre, ital nélkül, közepes ár fekvésben olyan 18 ezer forintra jönne ki.

Kirándulásunk vége felé kedvet kaptunk egy kis fagyizáshoz, így szemrevételeztük a helyi árusokat. Egy gombócért nagyjából 400-450 forintot kérnek el a fagyizók, míg a gépi nyomós fagyiért 700-1100 forintot, attól függően, hogy kicsi vagy nagy adagot kérünk.

A fagyizás így négy főre, fejenként két gombóccal számolva 3200 forint volt. Persze, ez mehetett volna feljebb is, ha édes tölcsérrel, cukormentes fagyival, vagy egyéb kiegészítőkkel variálunk.

Az ajándékboltokat, szuveníreket árusító helyeket kihagytuk, de kapható a tűtől a repülőn át minden: fürdőruha, táska, bögre, sörnyitó, ami szem szájnak ingere.

Összegezve tehát a kirándulás végén a parkolást, gyors ebédet és a fagyit összeszámolva durván 12 ezer forintot költöttünk el Balatonfüreden egy laza háromórás kirándulás során. Ez pedig a fapados verzió; akinek szimpatikusabb az étterem, a tölcsér helyett a fagyikehely és még valami emléket is vinne haza, az ennek az összegnek akár a többszörösével is számolhat.

Forrás: frisshirek.hu

4.9/5 - (196 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.