Éjszakai rémálom: két magyar nőt zártak ki saját szobájukból egy athéni apartmanban

Két magyar hölgy traumatikus élményben részesült, miután a LimeHome nemzetközi szálláslánc athéni apartmanjában foglaltak szállást a Booking.com-on. A 4 éjszakásra tervezett pihenés váratlan kalandokba torkollott, és a vendégeket lehetetlen, sőt, már-már életveszélyes helyzetbe sodorta.

A foglalás és az első figyelmeztetések

A Booking.com-on keresztül foglalt athéni apartman ígéretesnek tűnt, ám a foglalást követően emailben tájékoztatták a vendégeket, hogy a helyszínen nincs személyzet, csak egy érintésmentes beléptető kódos rendszer biztosított. Bár ezek az információk nem szerepeltek a Booking.com oldalon, a hölgyek adtak egy esélyt a szállásnak. Az első éjszaka még viszonylag nyugodtan telt, de az apartman melletti szórakozóhely éjszakai zajszintje zavarta a pihenésüket. Azonban ez még csak a kezdet volt.

A második éjszaka drámája

A kalandok a második éjszakán tetőztek, amikor éjfél körül a szállásra érve a beléptető kódos rendszer meghibásodott, kizárva őket a szobájukból. A hölgyek ekkor még nyugodtan felhívták a 24/7-ben működő telefonos ügyfélszolgálatot, ahol az első ügyintéző visszahívást ígért, de ez 20 perc múlva sem történt meg. Ismét telefonáltak, ekkor megtudták, hogy a korábbi kolléga semmit nem intézett, magukra hagyva a hajléktalanná vált vendégeket. Kiderült, hogy este 10 és reggel 10 között senki nem segít a vendégeknek, éjszakai személyzet pedig nincs.

További nehézségek és megoldások hiánya

Végül megkapták a közvetlen mellettük található szobát, de továbbra se fértek hozzá a holmijaikhoz, gyógyszereikhez, irataikhoz, ha másnap ment volna a gépük, nem tudtak volna elutazni sem. A LimeHome így súlyosan korlátozta a vendégek személyiségi jogait is.
Miután bejutottak az új szobába elkezdtek utána nézni a LimeHome-nak. A 3,5-ös értékelésű nemzetközi szálláslánc közösségi médiában található véleményei alapján kiderült, hogy képesek akár napokra is magukra hagyni a bajba jutott vendégeket, akár 15 fokos szobában is. A hölgyek idegessége tovább fokozódott, hiszen nem tudták, mikor érkezik a segítség, és nem azért mentek nyaralni, hogy korábbi ruháikban, a szobába zárva várják a segítséget.

Rendőrségi beavatkozás és végső megoldás

Kora reggel a rendőrség is bevonódott az ügybe, majd a Booking.com ügyfélszolgálatával felvéve a kapcsolatot, a hölgyek elmesélték a történteket. Az ügyintéző döbbenten hallgatta a beszámolót, és megpróbált segíteni, de a LimeHome képviselői hazudtak a szerelő érkezési idejéről. Végül, majdnem 12 órával később megérkezett a szerelő, aki egy pillanat alatt beengedte a hölgyeket a szobájukba, akik pillanatok alatt összepakoltak és elmenekültek a szálláshelyről. A szerelő elmondta, hogy a beléptető kódos rendszer folyamatosan hibás, amit többször is jelzett a LimeHome-nak, de nem javították meg. Ennek ellenére továbbra is kiadták a szobát.

A helyzet súlyosságát a LimeHome alábbi mulasztásai is fokozzák:

  • Éjjel-nappali személyesen elérhető, ügyfélszolgálat hiánya, ami súlyos következményekkel járhat probléma esetén
  • A hibás beléptető kódos rendszer, melynek javítását elmulasztották.
  • A hibás rendszer miatti potenciális életveszélyes helyzetek.
  • A telefonos ügyfélszolgálat hazugságai a szerelő érkezésével kapcsolatban.
  • A vendégek biztonságának és kényelmének figyelmen kívül hagyása.

Következmények és tanulságok

A két hölgy szerencsésnek mondhatja magát, hiszen csak egy hajóútról maradtak le, de a LimeHome mulasztásai miatt akár a hazautazásuk is veszélybe kerülhetett volna. A szállodalánc állítása szerint a vendégek biztonsága a legfontosabb, de az egyik vendég nem tudta bevenni a gyógyszereit sem, ami súlyosabb esetben életveszélyt is okozhatott volna.

Ez az eset világosan mutatja, hogy a LimeHome-nak sürgősen változtatnia kell működési gyakorlatán, hogy a vendégek biztonságát és kényelmét garantálni tudja minden körülmények között, hiszen ilyen eset elő sem fordulhatott volna olyan helyen, ahol a vendégek elégedettsége és biztonsága az első. Azok pedig, akik LimeHome a szálláslánc 8 országában működtetett apartmanjaiban vennének ki szobát, érdemes átgondolniuk, milyen kockázatokat vállalnak.

***

Nightmare in Athens: Two Hungarian Women Locked Out of Their Own Apartment Room

Two Hungarian ladies experienced a traumatic event after booking their stay in an Athens apartment through the international accommodation chain LimeHome on Booking.com. The vacation planned for four nights turned into unexpected adventures, putting the guests in an impossible and even life-threatening situation.

Booking and the First Warnings

The Athens apartment booked through Booking.com seemed promising, but after the reservation, the guests were informed by email that there was no staff on site, only a touchless entry code system was provided. Although this information was not listed on the Booking.com page, the ladies gave the accommodation a chance. The first night was relatively calm, but the nighttime noise level from a nearby entertainment venue disturbed their rest. However, this was just the beginning.

The Drama of the Second Night

The adventures peaked on the second night when, around midnight, the entry code system malfunctioned upon their return to the lodging, locking them out of their room. The ladies calmly called the 24/7 phone customer service, where the first representative promised a callback, but it did not happen even after 20 minutes. They called again, only to learn that the previous colleague had done nothing, leaving the guests homeless. It turned out that no one was available to help the guests between 10 pm and 10 am, and there was no night staff.

Further Difficulties and Lack of Solutions

Eventually, they were given the room directly next to theirs, but they still could not access their belongings, medications, or documents. If their flight had been the next day, they would not have been able to travel. Thus, LimeHome severely restricted the guests’ personal rights.

After gaining access to the new room, they started looking into LimeHome. Based on the reviews on social media of the international chain rated 3.5, it became clear that they could leave guests in distress alone for days, even in a room at 15 degrees Celsius. The ladies’ anxiety increased further, as they did not know when help would arrive, and they did not go on vacation to wait for assistance in their previous clothes, locked in a room.

Police Intervention and Final Resolution

Early in the morning, the police got involved in the case, and after contacting Booking.com’s customer service, the ladies recounted the events. The customer service representative listened to the report in disbelief and tried to help, but LimeHome’s representatives lied about the technician’s arrival time. Finally, almost 12 hours later, the technician arrived, who let the ladies into their room in an instant, and they quickly packed up and fled the accommodation. The technician explained that the entry code system was continuously faulty, which he had reported to LimeHome several times, but it was not repaired. Nevertheless, the room continued to be rented out.

The severity of the situation is exacerbated by the following omissions by LimeHome:

  • Lack of a 24/7 personally accessible customer service, which can have serious consequences in case of problems.
  • The faulty entry code system, whose repair was neglected.
  • The potentially life-threatening situations due to the faulty system.
  • The lies of the phone service regarding the technician’s arrival.
  • The disregard for the guests’ safety and comfort.

Consequences and Lessons

The two ladies can consider themselves lucky, as they only missed a boat trip, but LimeHome’s omissions could have endangered their return home. According to the hotel chain, the safety of the guests is the most important, but one of the guests could not take her medication, which could have been life-threatening in more severe cases.

This case clearly shows that LimeHome urgently needs to change its operating practices to ensure the safety and comfort of guests under all circumstances, as such an incident should never have occurred in a place where guest satisfaction and safety are the priority. Those who would book a room in the apartments operated by the chain in 8 countries should carefully consider the risks they are taking.

5/5 - (337 szavazat)
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.