Húsmentes alternatívák: A „Meatless Farm“ el akarja érni a nagy tömegeket

A “Meatless Farm” nevű cég egy fiatal technológiai vállalkozás türelmetlenségével folytatja a kutatásokat, hogy javítson a húspótlékok ízvilágán. Ez a törekvés máris az ágazat vezetőjévé tette Nagy-Britanniában. De a cégalapító Toft Bech többet akar.

Az tulajdonképpen egy tökéletesen befejezett forradalom jele, hogy a növényi alapú húspótlék körüli izgatott híradások a médiák világában egy kissé a háttérbe szorultak. Egyes körökben egyszerűen teljesen természetessé vált, hogy a kereskedelemben kéznél vannak a vegetáriánus és a vegán alternatívák. Más szóval: A dolog most lesz érdekes – a tömegpiac arra vár, hogy meghódítsák.

Ezt a küldetést a “Meatless Farm” márka már 2016-ban megkezdte. A vállalat alapítójának, Morten Toft Bech-nek, akkoriban volt egy egyszerű felismerése, melyet Erwin Meijer, a cég új európai vezetője, a következőképpen foglal össze: “Gyakran találkozunk olyan emberekkel, akik helyesen akarnak cselekedni, de aztán fel kell ismerniük: Hát ez azért annyira nem volt finom.”

Ez mindenki számára ismerős lehet, aki az élelmiszeripari ágazat kísérletezési időszakában elfogultság nélkül átrágta magát a bevásárlóközpontok teljes bio-címkékkel ellátott kínálatán. “A piacon minden az ízvilágon múlik”, mondja Meijer. Meijer szerint ezért folytat a “Meatless Farm” egy fiatal technológiai vállalkozás minden energiájával és türelmetlenségével olyan irányú kutatásokat, hogy javítson a borsóból nyert fehérjén alapuló készítmények ízvilágán.

“Állandó lendülettel dolgozunk”, mondja Meijer. “Meggyőződésünk, hogy az elkövetkező időben képesek leszünk félévenként egy javított változatot kibocsátani – csak így tudjuk elérni a lehető legjobb készítményt és csak így tudjuk meggyőzni a vásárlói kört.”

A tökéletes időzítés

A “Meatless Farm” ezzel a képlettel Nagy-Britanniában az ágazat vezetőjévé vált. “Angliát, a hazai piacot, meghódítottuk”, mondja Meijer. “Az USA-ban pedig nagyon megnövekedtünk.”

Kívülállók számára viszont majdhogynem Meijer személyisége a legérdekesebb – hiszen negyed évszázadot töltött el a kiskereskedelmi óriás Lidl berkeiben. Az, hogy ilyen ember is van, aki ezek után teljes meggyőződéssel veti magát a húsmentesség témájába. Mert még ha alapvetően mások is az árucikkek, a szállítási lánc és az áruba bocsátás mechanizmusa nem változik olyan gyorsan.

Ha valaki egy ötletet és egy készítményt tényleg fel akar virágoztatni, még mindig szüksége van a szakértelemre és a kapcsolatokra minden irányban – és ezen a téren a régi Lidl-tapasztalat egész biztosan nem árt. Meijer így fogalmaz: “A Lidl az első nagy szerelmem és örökre az is fog maradni. Feltétlen rajongója vagyok, A Lidl-nél nőttem fel.” Azt mondja, hogy most valami olyasmit akart csinálni, aminek új értelme van.

“A “Meatless Farm” pont a megfelelő időben bukkant fel. Ha segíteni tudok abban, hogy embereket arra ösztökéljünk, hogy magas minőségű árut vásároljanak megfelelő áron, és ha jelentős kiskereskedelmi vállalatokkal jelenhetünk meg a piacon, akkor elértük a célt.”

Talán a legutóbbi merész összefogás mutatja a legjobban azt a lendületet, melyre a “Meatless Farm” törekszik: A vállalat újabban a Real Madrid hivatalos partnere és beszállítója. A csapat több, mint 70 étterem tulajdonosa és több ezer alkalmazottja van – ezek pedig egyre inkább vissza akarnak nyúlni húsmentes alternatívákra. Sőt Toni Kroos a közös ügy márkájának a nagykövete. Aligha létezik nagyobb dolog, mint a “Los Galácticos”.

Ez a cikk először a “Business Punks”-ban jelent meg.

Forrás: n-tv.de

4.9/5 - (220 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.