Mélyponton az eü-szolgálattal szembeni elégedettség

Ismét csökkent a National Health Service-szel (NHS – Nemzeti Egészségügyi Szolgálat) szembeni közmegelégedettség, és a valaha volt legalacsonyabb szintre csökkent a British Social Attitudes felmérése szerint.

Mindössze 24 százalék megkérdezett mondta, hogy 2023-ban elégedett az NHS-szel; a várakozási idők és a munkaerőhiány a legnagyobb aggodalmak. Ez öt százalékpontos csökkenés a tavalyihoz képest, és a 2010-es 70 százalékos elégedettségi csúcshoz képest is jelentős visszaesés.

A felmérést – amely a lakosság egészségügyi szolgáltatásról alkotott véleményének mérésére szolgáló etalon – 1983 óta végzik. A National Centre for Social Research több mint 3000 embert kérdezett meg ősszel Angliában, Walesben és Skóciában.

A Nuffield Trust és a King’s Fund agytrösztök által közzétett, az NHS-re vonatkozó eredmények ismét azt mutatják, hogy a teljesítmény romlott, miután tavaly új rekordalacsony szintre került.

Összességében 29 százalékponttal az elégedettség csökkent 2020 óta.

Az alapvető szolgáltatások közül a lakosság a legkevésbé az A&E-vel (Accident and Emergency – baleseti és sürgősségi ellátás) és a fogászattal volt elégedett.

A felmérés azt is kimutatta, hogy a szociális ellátással kapcsolatos elégedettség 13 százalékra csökkent – ez ismét a legalacsonyabb érték a felmérés félévszázados történetében.

Az elégedetlenség fő okai a hosszú várakozási idők, a munkaerőhiány és a finanszírozás hiánya voltak.

Amikor a kormánynak az NHS adó- és kiadási politikájáról kérdezték az embereket, 48 százalék támogatta az adók emelését és az NHS-re fordított kiadások növelését, 42 azonban inkább az adók és kiadások változatlanul hagyását, 6 százalék pedig az adók csökkentését és a kiadások csökkentését preferálta.

A legmagasabb jövedelműek nagyobb valószínűséggel akarták növelni az adókat, és többet költeni.

A Betegszövetség szerint a felmérés eredményei megdöbbentőek.

A Royal College of Nursing főtitkára, Prof. Pat Cullen kiemelte: a betegellátás és az ápolás területén a betegek száma nem emelkedett.

„Elég volt! A választóknak most az NHS-t és az ápolási szolgáltatásokat kell az általános választások központi kérdésévé tenniük. Az egykor világelső NHS ma már folyosókon, ajtókon és raktárszekrényekben kezeli a betegeket. A status quo tűrhetetlenné vált” – mondta Cullen.

Az Egészségügyi és Szociális Ellátási Minisztérium szóvivője szerint azonban előrelépés történt, és vannak jelek arra, hogy a várólisták száma csökken, miközben a kulcsfontosságú területeken, például a háziorvosoknál beruházásokat hajtanak végre.

„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a gyorsabb, egyszerűbb és igazságosabb NHS mellett, amely szükség esetén ingyenes.”

A skót kormány szóvivője szerint más kutatások azt mutatják, hogy honfitársai elégedettebbek az NHS működésével, mint ahogyan azt a felmérés sugallja.

via BBC News
Fotó: archívum

4.9/5 - (212 szavazat)
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Friss Adatvédelmi irányelvek tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.